loading...

اخبار فناوری

خوشبختانه کاهش نویز ژنراتور قابل حمل شما ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید، تنها با چند مرحله ساده می توانید دفعه بعد که در کمپینگ هستید و هر زمان که از دست

بازدید : 111
شنبه 11 تير 1401 زمان : 13:05

روشهای موثر برای کاهش نویز در ژنراتورهای برق چیست و موثرترین روش برای آن چیست؟

زمزمه مداوم یک ژنراتور یا یک موتور برق در شب می تواند برای برخی بسیار آزاردهنده باشد!
خوشبختانه کاهش نویز ژنراتور قابل حمل شما ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید، تنها با چند مرحله ساده می توانید دفعه بعد که در کمپینگ هستید و هر زمان که از دستگاه خود استفاده می کنید، در آرامش باشید.
جعبه بی صدا ژنراتور یا کانوپی و سایر گزینه های آن اولین فکر هستند، اما موارد بیشتری برای کمک به کاهش نویز وجود دارند!
دیزل ژنراتور مقداری سر و صدا در موتورهای خود تولید می کند که از طریق لوله اگزوز انجام می شود.
در ادامه مؤثرترین راه‌ها برای کاهش نویز در ژنراتور قابل حمل با تأثیر تخمینی آورده شده است.

یک ژنراتور بی صدا بخرید

اگر به دنبال کاهش صدای ژنراتور خود به میزان زیادی هستید، ابتدا باید یک ژنراتور بی صدا به اصطلاح اینورتر بخرید.
شایان ذکر است که 1) ژنراتورهای بزرگ نویز بیشتری ایجاد می کنند و 2) سایر ژنراتورهای اینورتر برابر هستند به دلیل فناوری پیشرفته تر مورد استفاده، کم صداتر هستند.
یک جعبه بی صدا ژنراتور بسازید.
ساخت جعبه بافل DIY یا جعبه صدای ژنراتور واقعاً آسان است. شما می خواهید ژنراتور را با یک جعبه صوتی DIY محصور کنید تا نویز را کاهش دهید. ترفند این است که اطمینان حاصل کنید که ژنراتور شما بیش از حد گرم نمی شود و در عین حال دسترسی آسانی به سیم برق در حین استفاده دارید.

متأسفانه جعبه‌های صدای بافل از پیش ساخته زیادی در بازار وجود ندارند.

یک صدا خفه کن به ژنراتور خود اضافه کنید

صدا خفه کن ها از پیش ساخته شده اند تا صدای ماشین را کاهش دهند، بنابراین به طور منطقی نصب یکی روی ژنراتور شما همان تاثیر را خواهد داشت. البته قبل از اینکه خودتان این کار را انجام دهید با یک متخصص مشورت کنید!

جذب آب

یک راه بسیار ساده برای کاهش صدا شامل شلنگ، آب و سطل است! یک شلنگ را به اگزوز ژنراتور وصل کنید و سپس سر دیگر شلنگ را در یک سطل آب قرار دهید. برای جلوگیری از آتش سوزی، حتما از لوله فلکس ساخته شده از فلز گالوانیزه (نه شلنگ لاستیکی) استفاده کنید.
صدا از شیلنگ عبور می کند و توسط آب خفه می شود. البته ژنراتور خود را از آب دور نگه دارید. همچنین مطمئن شوید که یک سوراخ کوچک به شلنگ در نقطه بالا اضافه کنید. این اجازه می دهد تا هوا در شلنگ جریان یابد و از ایجاد فشار هوا جلوگیری می کند. این از مکیدن آب به ژنراتور و احتمالا خراب شدن آن جلوگیری می کند!

جذب لاستیک (کاهش صدا متوسط)

اگر ژنراتور شما روی چیزی سفت، مثلا بتن قرار گرفته، با روشن شدن موتور و تکان دادن دستگاه، صدای بیشتری ایجاد می کند. قرار دادن ژنراتور خود بر روی چیزی نرم (فکر کنید تشک لاستیکی) صدای ناشی از ارتعاشات را کاهش می دهد. اگر خارج از کمپینگ هستید، پس سعی کنید یک تکه نرم خوب از زمین پیدا کنید. خاک خشک می تواند سر و صدای زیادی ایجاد کند، بنابراین برای این شرایط یک تشک لاستیکی به خوبی کار می کند.

تخته های تخته سه لا (کاهش صدا متوسط)

تخته های تخته سه لا روشی ارزان و آسان برای کاهش صدای ژنراتور هستند. فقط 2 یا 3 دور ژنراتور خود را تکیه دهید تا نویز را کاهش دهید. مطمئن شوید که اگزوز و جریان هوا را مسدود نمی کنید و مطمئن شوید که هیچ تخته سه لا به ژنراتور تکیه داده نشده است. سعی کنید یک جعبه یا مثلث در اطراف ژنراتور بدون دست زدن بسازید.

تغییر مسیر لوله اگزوز (کاهش صدا متوسط)

گاهی اوقات راه حل های ساده می توانند کمک زیادی کنند. با قرار دادن لوله اگزوز ژنراتور خود در حالت عمودی، صدا به سمت بالا هدایت می شود و صدای ژنراتور را تا حد زیادی کاهش می دهد. قرار دادن اگزوز به سمت آسمان برای کاهش نویز هنگام کمپینگ در یک فضای باز به خوبی کار می کند. صدا بالا می رود و در آسمان ناپدید می شود!

ژنراتور را از محل کمپ دور کنید. (کاهش صدای متوسط)

این یک بیانیه واضح است. دور کردن ژنراتور شما همچنین نویز را کاهش می دهد. با سیم کشی بلند می توانید 50 تا 100 فوت دورتر را هدف بگیرید. با همسایگان دوستانه رفتار کنید و مطمئن شوید که سر و صدای بیشتری برای دیگران ایجاد نمی کنید! همانطور که صدای ژنراتور می تواند آزاردهنده باشد، زمانی که صدای خود شما نباشد آزاردهنده تر است!

برای آشنایی با انواع دستگاه های ژنراتور به همراه روش های تعمیر و نگهداری از ژنراتور، بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://dashtenourdiesel.ir

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 181
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 248
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1485
  • بازدید ماه : 730
  • بازدید سال : 6268
  • بازدید کلی : 8775
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی