loading...

اخبار فناوری

یک ژنراتور قابل حمل باید یک سری مراحل را طی کند تا بتواند برای راه اندازی و استفاده آماده شود. برای محافظت از موتور در برابر آسیب و اطمینان از عمر طولانی چند مر

بازدید : 263
يکشنبه 6 شهريور 1401 زمان : 10:58

در این مقاله با نحوه راه اندازی و نصب ژنراتور در 8 مرحله آسان آشنا می شوید.

نحوه راه اندازی کردن ژنراتور (۸ مرحله آسان)

یک ژنراتور قابل حمل باید یک سری مراحل را طی کند تا بتواند برای راه اندازی و استفاده آماده شود. برای محافظت از موتور در برابر آسیب و اطمینان از عمر طولانی چند مرحله آسان برای انجام این کار وجود دارد.

همانطور که در مقالات مرتبط بیان کردیم، مدت زمان دوام ژنراتور به نحوه مراقبت شما از آن بستگی دارد. راه اندازی و بررسی ژنراتور جدید پیش از شروع کار با آن می‌تواند عمر دستگاه را بسیار بیشتر از دوره گارانتی افزایش دهد و بیشتر ژنراتورهایی که به خوبی نگهداری می‌شوند 10 تا 15 سال عمر می‌کنند. مراحل راه اندازی ژنراتور کمی زمان می‌برد، در اینجا تمام مراحل احتیاطی را که باید توسط صاحب ژنراتور و یا اپراتورهای باتجربه انجام شوند، به تفصیل بیان کرده‌ایم.

مراحل راه اندازی ژنراتور جدید

برای اینکه به راحتی ژنراتور دیزلی خود را نصب و راه اندازی کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. دفترچه راهنمای اپراتور را به دقت بخوانید.

دفترچه راهنما (فیزیکی یا آنلاین) باید نوع و مقدار روغن مورد نیاز ژنراتور را تعیین کند. در حالی که اکثر دفترچه‌های راهنما شامل مراحل راه اندازی خاصی نیستند، اما توصیه می‌کنند روغن را در چند ساعت اول کار تعویض کنید.
توجه: پر کردن ژنراتور با روغن و کارکردن اولیه در بار، تضمین نمی‌کند که روغن تمام قطعات ضروری موتور را روغن کاری کرده است.
2. لوازم مورد نیاز برای روغن کاری ژنراتور.
با پیروی از دستورالعمل‌های کتابچه راهنمای اپراتور، به موارد زیر نیاز دارید:

• سوخت
بیشتر ژنراتورها از بنزین، گازوئیل، پروپان یا سوخت دوگانه از گاز یا پروپان استفاده می‌کنند. از یک قوطی سوخت مجاز تمیز استفاده کنید.
• روغن
ژنراتور از چه نوع روغنی استفاده می‌کند؟ اکثر سازندگان روغن با وزن 10W-30 را برای دمای متوسط آب و هوا توصیه می‌کنند.
• قیف
استفاده از قیف ریختن روغن را در مخزن آسان‌تر می‌کند. (از قیف به طور همزمان برای سوخت و روغن استفاده نکنید، زیرا سوخت باقیمانده در قیف می‌تواند روانکار را آلوده کند).

3. محفظه شمع را روغن کاری کنید.
نمودار موتور باید در دفترچه راهنمای اپراتور باشد و محل شمع را نشان می‌دهد.

• شمع را با دقت باز کنید و آن را بردارید. چند قطره نرم کننده روغن داخل محفظه اضافه کنید.
• استارت را به آرامی 8 تا 10 بار بکشید تا روغن در سراسر محفظه روان شود. (در این مرحله ژنراتور را راه اندازی نکنید، فقط آن قسمت را به آرامی روغن کاری می‌کنید.)
• شمع را به طور ایمن تعویض کنید.

4. روغن و سوخت را به مخازن مربوطه اضافه کنید.
مقدار روغنی که موتور مصرف می‌کند در دفترچه راهنمای اپراتور ذکر شده است.

• با استفاده از قیف، مخزن را تا حد توصیه شده پر کنید. فقط سطح توصیه شده را اضافه کنید و بیش از حد مخزن را پر نکنید.
• از آنجایی که روغن در تمام مناطق مورد نظر جریان می‌یابد، قبل از اینکه میله روغن (در اکثر ژنراتورها) را بررسی کنید، چند لحظه صبر کنید، سپس به مقدار لازم آن را پر کنید.
• مخزن سوخت را از یک قوطی سوخت مجاز تمیز پر کنید. از استفاده از ظرف قدیمی با خاک یا زباله‌هایی که می‌توانند موتور را آلوده کنند، خودداری کنید.

5. ژنراتور را راه اندازی کنید.
دستورالعمل‌های راه‌اندازی ژنراتور را بخوانید، زیرا مراحل برای استارت‌های برگشتی و دکمه‌های استارت الکتریکی یکسان نیست.
با این حال، در بیشتر موارد، سوئیچی پیدا می‌کنید که به شما امکان می‌دهد موتور را در وضعیت «روشن» یا «خاموش» قرار دهید. این تنظیم ممکن است شامل گزینه "choke" نیز باشد، یا بسته به مدل ژنراتور ممکن است یک سوئیچ جداگانه باشد.
یک استارتر سیم پیچ ممکن است به چندین بار کشش نیاز داشته باشد و صبر لازم است. هر بار که recoil را بکشید، فرایند روانکاری بیشتر به داخل محفظه‌ها جریان می‌یابد.
هنگامی که ژنراتور شروع به کار کرد، ممکن است لازم باشد گزینه choke را بررسی کنید، بنابراین دستورالعمل‌های دستی اپراتور را دنبال کنید.
6. ژنراتور را روشن کنید.
دستورالعمل‌های سازنده را برای حداقل زمانی که ژنراتور باید در ابتدا کار کند، دنبال کنید. اگر توصیه‌ای وجود ندارد، اجازه دهید ژنراتور یک ساعت کامل بدون اضافه کردن بار کار کند.
بعد از یک ساعت، ژنراتور را خاموش کنید، روغن باقی مانده را از مخزن تخلیه کنید و دوباره آن را پر کنید. تخلیه روغن باعث می‌شود تا هر گونه باقی مانده فلزی جمع آوری شده از محفظه خارج شود.
7. روشن کردن مجدد ژنراتور
این مرحله اختیاری است. اجازه دادن به موتور برای کارکردن یک ساعت دیگر بدون بار باعث می‌شود که تمام قطعات فلزی در روغن جمع شوند. قبل از روشن کردن موتور و وصل کردن بار مجدداً روغن را تخلیه کرده و دوباره پر کنید.
8. از ژنراتور استفاده کنید.
آخرین مرحله برای راه اندازی ژنراتور، کارکردن آن با بار است. در این مرحله منابعی را به برق وصل خواهید کرد که بین 500 تا 1000 وات برق مصرف می‌کنند. سپس، با قدرت کشش بار، اجازه دهید ژنراتور یک تا دو ساعت کار کند و زمان باید به اندازه کافی در ژنراتور شما برای استفاده کامل از توان راه اندازی شود.
با این حال، نظرات مختلفی در مورد این مرحله وجود دارد. برخی از اطلاعات بیان می‌کنند که ژنراتور جدید باید با 75 درصد توان خروجی خود کار کند، در حالی که برخی دیگر نشان می‌دهند که کارکرد باید تا پایان سوخت ادامه یابد. در هر صورت، در زمان اوج بار ژنراتور ژنراتور را راه اندازی نکنید.

هدف از اقدامات پیشگیرانه در یک ژنراتور

اکثر ژنراتورهای جدید بدون روغن از کارخانه خارج می‌شوند. تلاش برای راه‌اندازی که استارت خشک نامیده می‌شود، می‌تواند به دیواره‌های سیلندر موتور با قطعات فلزی باقی‌مانده از سازنده و بقایای فلزی جدید ناشی از حرکت پیستون در داخل سیلندر آسیب برساند.
فرایند ایجاد یک سیلندر، الگویی از برآمدگی‌های کوچک به جا می‌گذارد که در صورت عدم وجود روان‌کاری، پیستون می‌تواند بر اثر آن ساییده شود. روغن کاری مناسب با روغن، برآمدگی‌های کوچک را پر می‌کند تا پیستون بتواند بدون اصطکاک بالا و پایین حرکت کند.
یک پیستون باید در موقعیت عملیاتی بهینه خود قرار گیرد. اگر روغنی در سیلندر نباشد تا از آن محافظت کند، پیستون در برابر دیواره‌های سیلندر ساییده می‌شود و زباله‌های فلزی ایجاد می‌کند و اجازه تجمع کربن را می‌دهد. تجمع کربن در طول زمان باعث نشت دود از مکان‌هایی می‌شود که درزگیرها محکم نیستند.

انجام بررسی‌های تعمیر و نگهداری منظم

طول عمر ژنراتور شما به بررسی‌های منظم تعمیر و نگهداری و ذخیره سازی فصلی شما بستگی دارد.
توصیه‌های مندرج در دفترچه راهنمای اپراتور خود را برای تعویض روغن و فیلترها دنبال کنید. به یاد داشته باشید که به طور منظم اجزای موتور را به صورت بصری بررسی کنید تا مطمئن شوید که پیچ یا پیچ و مهره شل نشده، زنگ زدگی در اثر آب وجود ندارد و اگزوز را از نظر علائم سایش بررسی کنید.

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید ژنراتور جدیدتان چندین سال عمر کند، بسیار توصیه می‌شود از مراحل ذکر شده در این مقاله برای راه اندازی آن به درستی استفاده کنید. اگرچه ممکن است چندین ساعت طول بکشد تا این فرایند طی شود، اما بازگشت زمان شما ارزش آن را دارد زیرا در طول سال‌ها ساعت‌های زیادی را از آن استفاده خواهید کرد.

در صورتی که نیاز به مشاوره برای خرید ژنراتور و یا اقدامات مربوط به نصب، راه اندازی و تعمیر ژنراتور دارید، بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://dashtenourdiesel.ir

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 182
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 248
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1486
  • بازدید ماه : 731
  • بازدید سال : 6269
  • بازدید کلی : 8776
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی