loading...

اخبار فناوری

بازدید : 122
يکشنبه 2 مرداد 1401 زمان : 15:43

فرصت برقی برای صنعت خودرو

صنعت خودرو در حال گذار است، جایی که پیش‌بینی می‌شود خودروهای الکتریکی سهم عمده‌ای از بازار را به خود اختصاص دهند. ادواردو دبون از ساندویک می‌گوید: «این قطعاً اتفاق می‌افتد، اما نه یک شبه،» او استدلال می‌کند که ظهور فناوری الکتریکی و مهم‌تر از آن هیبریدی فرصت بزرگی برای تامین‌کنندگان صنعت خودروسازی است.

پیش از این در سال 2017، شرکت خدمات مالی جهانی مورگان استنلی پیش‌بینی کرد که تا سال 2050 یک میلیارد وسیله نقلیه الکتریکی در جاده‌ها وجود خواهد داشت که سهم بازار آن از حدود سال 2020 به طور پیوسته افزایش می‌یابد. این گزارش نشان می‌دهد که وسایل نقلیه برقی 16 درصد از بازار را تشکیل می‌دهند. فروش خودرو تا سال 2030، و تا سال 2050 با سهم 69 درصدی به بازار پیشرو خواهد شد.

این رشد در درجه اول توسط قوانین دولتی هدایت می شود و کشورهای بیشتری برای استفاده از فناوری های آینده مانند وسایل نقلیه الکتریکی تشویق می شوند. این حرکت‌ها از زمان توافق پاریس در سال 2015، که به دنبال «تعداد تلاش‌ها برای محدود کردن افزایش دما به 1.5 درجه سانتی‌گراد بالاتر از سطوح قبل از صنعتی شدن» است، گسترده‌تر شده است.

در سال 2016، بوندسرات آلمان (شورای فدرال) قطعنامه‌ای را تصویب کرد که از سال 2030، خودروهای جدید بنزینی یا دیزلی را از جاده‌های اتحادیه اروپا ممنوع می‌کند. پس از آن زمان، فقط خودروهای بدون آلایندگی مجاز خواهند بود. قطعنامه یک بیانیه واضح از قصد است، حتی اگر غیرالزام آور باشد و منوط به تایید شورای اروپا باشد.

در ژوئیه 2017، دولت جدید امانوئل ماکرون فرانسه برنامه های خود را برای ممنوعیت تمام خودروهای بنزینی و دیزلی تا سال 2040 در راستای توافق پاریس اعلام کرد. بیانیه فرانسه یک روز پس از آن منتشر شد که ولوو اعلام کرد که از سال 2019 به بعد فقط خودروهای تمام الکتریکی یا هیبریدی تولید خواهد کرد.

در این میان، دولت های کشورهای مختلف از چین، هند و ژاپن گرفته تا هلند و نروژ برنامه های مشابهی را اعلام کرده اند.

هر هفته با افرادی ملاقات می کنم که می پرسند آیا خودروهای برقی تهدیدی برای تجارت ما هستند یا خیر

برای تامین کنندگان صنعت خودروهای معمولی، مانند ساندویک، این روند تقاضا برای محصولات و خدمات متصل به موتورهای احتراق داخلی (ICE) را کاهش می دهد.

با این حال، ادواردو دبون، مدیر بخش کسب و کار خودرو در منطقه محصول Sandvik Coromant، می گوید که این چشم انداز در واقع می تواند مثبت باشد.

او می‌گوید: «هر هفته با افرادی ملاقات می‌کنم که می‌پرسند آیا خودروهای برقی تهدیدی برای کسب‌وکار ما هستند یا خیر، و من پاسخ می‌دهم که در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت این پلت‌فرم‌های جدید در واقع فرصتی برای ساندویک است.

برقی شدن فرصت ها را ایجاد می کند

ساندویک در حال انجام تجزیه و تحلیل عمیقی از اثرات برق‌رسانی است و یافته‌ها تایید می‌کنند که برق‌رسانی فرصت‌های جدیدی را در سال‌های آینده ایجاد خواهد کرد. دبون می‌گوید: «در حال حاضر، میوه‌های پایین‌تری در قالب خودروهای هیبریدی وجود دارد که پتانسیل زیادی برای صرفه‌جویی در مصرف دی‌اکسید کربن بدون نیاز به تغییر الگوی کامل از نظر فناوری و زیرساخت دارند.»

اگرچه وسایل نقلیه الکتریکی بدون شک در حال افزایش هستند، اما هنوز باید بر برخی موانع غلبه کرد قبل از اینکه خودروهای سنتی مانور داده شوند. قیمت هنوز برای بسیاری از مصرف کنندگان نگران کننده است، شارژ آنها زمان می برد - حدود 30 دقیقه - و محدوده درایو متفاوت است. همچنین، شبکه برق امروزی فاقد ظرفیت پشتیبانی از بازار انبوه خودروهای الکتریکی است.

دبون می‌گوید: «نروژ یکی از توسعه‌یافته‌ترین بازارهای خودروهای الکتریکی در جهان است و با داشتن یک شبکه برق پایدار که تنها ۵ میلیون نفر را پشتیبانی می‌کند، منطقی است. در شهرهایی مانند سائوپائولو یا دهلی نو، هر دو با حدود 20 میلیون نفر در منطقه شهری، که در آن شبکه های برق به سختی قادر به تامین نیازهای روزمره جمعیت خود هستند، چالش متفاوتی است.

آینده ای روشن

برای پنج تا ده سال آینده، Debone معتقد است که روند رو به رشد خودروهای هیبریدی، تامین کنندگان خودرو را قادر می سازد تا به ارائه قطعات، فناوری ها و قطعاتی که در حال حاضر تولید می کنند، علاوه بر برخی موارد جدید، ادامه دهند. او می‌گوید: «هیبریدها به اجزای مشابه خودروهای ICE به اضافه قطعات جدید برای پشتیبانی از فناوری هیبریدی نیاز دارند.

در مورد ساندویک، یک آینده برق دار آینده ای روشن است.

دبون می‌گوید: «زمانی که خودروهای الکتریکی خالص در مقیاس بزرگ‌تر به واقعیت تبدیل شوند، ما برای بسیاری از زمینه‌ها، مانند تولید دیجیتال، تولید مواد افزودنی و موارد دیگر، پیشنهادی بالغ خواهیم داشت.

در حال حاضر، ما هنوز جایگزین منحصر به فردی برای سوخت های فسیلی نداریم

او می‌گوید: «در نهایت، من فکر می‌کنم راه‌حل بلندمدت ممکن است شامل فناوری‌های پیل سوختی، به عنوان مکملی برای باتری‌ها و موتورهای احتراق داخلی باشد». "پیش از آن، فناوری ها باید به بلوغ برسند. در حال حاضر، ما هنوز جایگزین منحصر به فردی برای سوخت های فسیلی نداریم."

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 225
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 248
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1529
  • بازدید ماه : 774
  • بازدید سال : 6312
  • بازدید کلی : 8819
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی