loading...

اخبار فناوری

بازدید : 62
سه شنبه 31 خرداد 1401 زمان : 11:17

زغال سنگ یک جریان عمودی و درآمدی جدید برای ما وارد می کند.

زغال سنگ هند (CIL) در هفته‌های اخیر وظایف متعددی از سوی دولت بر عهده گرفته است: دستیابی به اهداف تولید سخت‌تر، واردات زغال‌سنگ برای تامین نیروگاه‌ها، تضمین زیرساخت‌ها برای تخلیه و انجام تعهدات سبز. در حالی که همه اینها مستلزم سرمایه گذاری های سنگین و خطرات برای سود هستند، رئیس و مدیر عامل CIL، پرامود آگراوال، به Indronil Roychowdhury FE در مورد استراتژی این شرکت برای ارائه در تمام زمینه ها و در عین حال محافظت از درآمد خود در برابر شوک می گوید. گزیده ها:

CIL تولید 700 تن زغال سنگ در این سال مالی را هدف گذاری کرده است. آیا این هدف قابل دستیابی است؟

هدف چالش برانگیز است اما غیر واقعی نیست. ما تاکنون نزدیک به 97 درصد از هدف مترقی (دوره ای) را محقق کرده ایم. ما احتمالاً سه ماهه اول سال مالی 23 را با 35 میلیون تن افزایش نسبت به سه ماهه مشابه سال مالی 21 به پایان خواهیم رساند. بنابراین، نرخ رشد درخواست سالانه از 12.4٪ به 9٪ کاهش یافته است.

آیا با توجه به بخشنامه دولت، برای واردات زغال سنگ برنامه ریزی کرده اید؟

اگرچه واردات زغال سنگ برای ما یک زمین ناشناخته است، ما قبلاً سه مناقصه رقابتی بین المللی را پشت سر هم ارائه کرده ایم. ما به جدول زمانی تعیین شده پایبند بودیم. این یک عمودی جدید برای ما است که به طور بالقوه جریان درآمدی را باز می کند.

تمرکز شما بر تامین زغال سنگ برای نیروگاه ها بوده است، اما با توجه به کمبود در بخش غیر برق (NPS)، آیا برنامه ای برای افزایش عرضه به آنها دارید؟

اولویت CIL اطمینان از عرضه کافی به بخش برق است که محصول نهایی آن تحت رژیم تنظیم شده است. تعهد ما این است که ببینیم ملت برق را با قیمت های رقابتی دریافت می کند. هنگامی که اشتهای بخش برق به طور کامل ارضا شد، ما باید از عرضه کافی برای مشتریان NPS خود نیز اطمینان حاصل کنیم.

تغییر شکل بخش زغال سنگ در هند را چگونه می بینید؟ با افزایش اهداف و سایر محصولات قابل تحویل، فکر می کنید CIL تا چه حد می تواند به تعهد انتشار خالص صفر خود پایبند باشد؟

استخراج زغال سنگ به خودی خود چندان به محیط زیست آسیب نمی رساند. در هنگام سوزاندن زغال سنگ و در حمل و نقل آن اتفاق می افتد. برای حمل و نقل تمیزتر زغال سنگ، ما یک اتصال فرست مایل را معرفی کرده ایم که حرکت جاده زغال سنگ را کاهش می دهد. در تلاش برای انتشار خالص صفر، هدف ما نصب پروژه های خورشیدی 3000 مگاواتی تا سال مالی 24 است. سفارشات کاری برای 240 مگاوات در سال مالی 22 صادر شده است. ما در سال های آینده این را به میزان قابل توجهی افزایش خواهیم داد. برای مصرف خود ما، 4 میلیون واحد برق از طریق پروژه های خورشیدی در شرکت های تابعه ما تولید شد. ما همچنین به طور فعال در مناقصه های شناور توسط SECI، توسعه دهندگان پارک خورشیدی و دیسکوها برای اجرای پروژه های خورشیدی شرکت می کنیم.

استخراج‌کنندگان سطحی در معادن روباز مکانیزم دیگری است که به ما کمک می‌کند تا در مسیر تعهد خالص صفر خود باشیم، زیرا مستلزم استخراج بدون انفجار زغال‌سنگ است. سازگار با محیط زیست است و آلودگی صوتی و گرد و غبار را کاهش می دهد.

موضوع بازنگری دستمزدها در حال حاضر کجاست؟

یازدهمین بازنگری دستمزد برای نیروی کار غیرموظف ما تحت توافقنامه ملی دستمزد زغال سنگ در حال انجام است. تاکنون چهار جلسه برگزار شده است. CIL اولین CPSU در کشور بود که سه قرارداد قبلی دستمزد را با موفقیت منعقد کرد. با ادامه روند، امیدواریم این بار نیز به سرعت پیمان دستمزد را به شیوه ای دوجانبه منعقد کنیم.

به دلیل تغییر مکانیسم حسابداری مالی (ERP) مسائلی از حقوق نامنظم در شرکت های تابعه وجود داشت. آیا CIL کار روی اینها را شروع کرده است؟

هنگام مهاجرت از یک سیستم به سیستم دیگر، ساختار یکپارچه حقوق حدود 0.25 میلیون کارمند در سراسر CIL و شرکت های تابعه آن کار بزرگی بود. در ابتدا، برخی از اشکالات فنی وجود داشت، اما بلافاصله برطرف شد.

آیا امکان بازنگری قیمت زغال سنگ در آینده نزدیک وجود دارد؟

حتماً این اتفاق می افتد، اما ترسیم یک جدول زمانی ممکن نیست. بیش از چهار سال است که هیچ افزایش قیمتی صورت نگرفته است در حالی که بیشتر هزینه های نهاده ها از جمله گازوئیل و مواد منفجره افزایش یافته است. با وجود این، قیمت های ما ثابت بوده است. اکنون در حال رسیدن به سطحی هستیم که از نظر تجاری قابل دوام بمانیم، افزایش قیمت ضروری است. چه زمانی و چقدر تصمیم هیئت مدیره جمعی خواهد بود. اما ایده این است که ما باید به اندازه کافی غرامت دریافت کنیم و هر افزایشی که باشد، باید از Ebitda ما مراقبت کند. ضمن اینکه از قیمت نهایی خود محافظت می کنیم، تأثیر آن بر قیمت انرژی در کشور را نیز در نظر خواهیم گرفت زیرا افزایش قیمت زغال سنگ بر کالاهای مختلف تأثیر دارد. ما تمام ذینفعان خود را همراهی خواهیم کرد. ما تلاش می کنیم تا افزایش قیمت را به طور عاقلانه متعادل کنیم.

هنگامی که هدف خروجی شیب دار است، تخلیه باید یک نگرانی باشد…

همسویی زیرساخت های تخلیه قوی با توسعه تولید بسیار مهم است. حتی با ارسال فعلی زغال سنگ 2 تن در روز، مشکل تخلیه وجود ندارد. برای بارگذاری سریعتر و با کیفیت، ما 44 پروژه اتصال فرست مایل (FMC) را شناسایی کرده‌ایم که در دست اجرا هستند. ما همچنین در حال سرمایه گذاری در ساخت خطوط ریلی جدید در مناطقی هستیم که پتانسیل تولید بازدهی بالایی دارند تا حرکت زغال سنگ را افزایش دهیم.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 170
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 248
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1474
  • بازدید ماه : 719
  • بازدید سال : 6257
  • بازدید کلی : 8764
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی